De weg naar een nieuwe klant

Zojuist kreeg ik het verlossende telefoontje van de HR-manager van een grote prospect:  Ze willen met ons aan tafel om onze offerte te bespreken! Ik spring een gat in de lucht. Dit bedrijf willen we al lang als klant en daar hebben we als team veel moeite voor gedaan.

Het bedrijf stond al een tijdje in onze top 10 van potentiële klanten. Dus zijn we het actief gaan bewerken. Eerst koude acquisitie: langsgaan, bellen, mailen, langsgaan. En dat bij diverse lagen in de organisatie. Zo werden zij bekender met Luba, maar kregen wij ook een beter beeld van de organisatie. We hebben ons op een ludieke manier in de kijker gespeeld, maar ook met een inhoudelijk verhaal! En dat het hele jaar door.

Het contact werd steeds iets warmer, wat leidde tot een uitgebreide kennismaking. Als vestigingsmanager doe ik dat steevast samen met een intercedent, aangezien deze voor klanten het operationele aanspreekpunt is. Ook bij het kennismakingsgesprek focus ik graag op inhoud. Ik wil weten wat er speelt bij een bedrijf, welke uitdagingen men heeft, wat voor visie en welke hr-vraagstukken. Om met die kennis een goede offerte neer te kunnen leggen.

Inmiddels weet ik dat dit gelukt is. Morgen ga ik, met een collega, naar hen toe om de offerte te bespreken. Ik ben benieuwd of onderhandelen nodig is. Dat deed ik bij mijn vorige werkgever ook, maar nu heb ik meer ruimte om te bepalen welke prijs reëel is. Heel fijn om dat vertrouwen te krijgen. Ik weet zeker dat we er uit komen en een mooie samenwerking aangaan.

De laatste meters tot een nieuwe klant... Zet de taart maar vast klaar!

Vestigingsmanager Luba Uitzendbureau

Wil jij ook zo'n leuke job?

Ondernemerschap, doorgroeimogelijkheden en een informele cultuur staan centraal bij Luba. Bekijk onze vacatures of kijk op Werken bij Luba voor een sfeerimpressie.

Vacature vestigingsmanager Aalsmeer

Vacature vestigingsmanager Leiden

Meer nieuws

1 4 110