Geloofwaardigheid en toegankelijkheid management succes achter Luba.

Luba Uitzendbureau mag zich sinds vandaag officieel beroepen op het feit dat het een fijne werkgever is om voor te werken door de titel Great Place to Work in de wacht te slepen.

GPTW290x176

De lijst van Best Workplaces is samengesteld op basis van onderzoek van Great Place to Work Nederland. Jaarlijks worden de hoogst scorende organisaties onderscheiden als Best Workplaces van Nederland. Luba scoort onder meer hoog op geloofwaardigheid en toegankelijkheid van het management.

Johan Doornenbal, algemeen directeur van Luba Groep: “Wij zijn door onze eigen mensen beoordeeld op vijf waarden: geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap. En ik ben erg trots dat mijn collega’s iedere dag met veel plezier naar het werk gaan. Ze zijn trots op hun werk en ze weten dat hun bijdrage ertoe doet en dat hun werk van belang is. Zij kunnen het verschil maken tussen een flexwerker die een baan heeft of iemand voor wie er helaas geen baan is, en dit met alle consequenties van dien.”

Inge Nihot, intercedent bij Luba: “Ik werk al 3,5 jaar bij Luba in Den Haag. Ik bemerk dat er in onze organisaties veel gedreven mensen rondlopen. Die als ze ideeën hebben maar ook wel bij zorgen, een open deur vinden bij de directie. Er is aandacht voor de mens en dat is voor mij de reden dat ik bij deze organisatie wil werken.”

Erik van Riet, directeur Great Place to Work Nederland: "De organisaties die op de lijst van Best Workplaces staan, hebben werkomgevingen ontwikkeld waar vertrouwen, trots en plezier centraal staan. Tevens vervul je een voorbeeldfunctie ten aanzien andere organisaties. Niet iedere organisatie behaalt de lijst in verband met strikte criteria. Het is een resultaat om trots op te zijn!" Van Riet over het onderzoek: “Wij vragen de mening van medewerkers op vijf waarden: geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap. Die waarden zijn gekoppeld aan prestaties. Dat kunnen wij staven met 30 jaar onderzoek, want zo lang gebruiken we deze methodiek al. Wij zijn het enige onderzoek dat niet alleen vraagt naar de mening van de medewerkers, maar ook het beleid van de werkgevers meeweegt. Door die koppeling te maken krijgen organisaties inzicht in de effectiviteit van hun beleid. Het onderzoek is empirisch onderbouwd en praktisch toepasbaar.”

Meer nieuws

1 4 110