Bricks or clicks?

De wereld van aan- en verkopen verandert. Harder dan menigeen heeft kunnen voorzien. Grote gevestigde namen vallen om. V&D bijvoorbeeld. Opgericht in 1887! Onze (over)grootouders kwamen er al. Of onze kinderen er nog komen is de vraag.

En waar ging het mis? Heeft V&D niet gekozen (ze verkopen er immers van alles, maar niets typisch "V&D's")? Is V&D te laat online gegaan? Verkeerde locaties? Te grote panden? Het zal een combinatie zijn.

Wel duidelijk is de enorme toename van online aan- en verkopen. Deels ten koste van winkels in de straat. De webshops zijn in 2015 met meer dan 20% gegroeid. Geen branche die dat nadoet.

Als google je niet kan vinden besta je niet?
Is de wereld van de www dan ook meteen geschikt voor alle branches? Ik denk het niet. Iedere organisatie moet intussen een website hebben. Net als bijna iedere Nederlander wel een (social media) account heeft. Anders word je domweg niet gevonden. Maar alle transacties via het www?

Producten? Ja, uiteindelijk wel. Die waterkoker, dat boek, daar heb je geen verkoper bij nodig. En reizen, nummer 1 in de online verkopen, natuurlijk. Een baliemedewerker van een reisbureau kan je echt niets meer vertellen dan het internet, meestal minder.

Een lans wil ik breken voor de arbeidsbemiddeling. Natuurlijk, ook zij heeft het internet nodig. Om exposure  te geven aan vacatures, om kandidaten te vinden. En daarna wordt het mensenwerk. De werkplek moet je echt gezien hebben, de leidinggevende gesproken. En de kandidaat die wil je echt leren kennen, begrijpen. Alleen dan kan de beste match gemaakt worden.

En dat is precies wat Luba doet. Dichtbij onze klanten en kandidaten blijven en nog dichterbij komen. Zo openen wij op 14 januari een nieuwe vestiging in Lansingerland. U bent van harte welkom!

Bricks of clicks? Bricks and clicks.

Nicole Barten
Rayonmanager Luba Uitzendbureau
4 januari 2016

Nicole_VD

Meer nieuws

1 4 110