Een dag uit het leven van een intercedent

"Behind every succesful woman is a substantial amount of coffee", aldus Simone. "Dus je begrijpt, als ik binnenkom op de vestiging begin ik eerst met een kopje koffie. En dan snel van start. Als intercedent heb je drie hoofdtaken: nieuwe klanten vinden, vacatures van de klant vervullen en kandidaten aan werk helpen.

Selectie
Eerst open ik mijn mailbox en bekijk ik de sollicitaties die gisteravond zijn binnengekomen. De kandidaten met aansluitende profielen bel ik direct om een intakegesprek mee in te plannen. De andere sollicitanten laat ik weten dat ik op dit moment niets voor hen kan betekenen.

Om 11.00 uur heb ik een intakegesprek met Thomas. Hij heeft vorige week gesolliciteerd op de vacature ‘Productspecialist’ bij een van onze vaste opdrachtgevers, een grote leverancier van bouwmaterialen. Ik heb een leuk gesprek met Thomas en hij is zeer geschikt voor deze baan. Ik besluit direct te bellen met Peter, HR-manager bij de opdrachtgever. Hij gaat op mijn advies af en vraagt of Thomas ’s middags al langs kan komen voor een kennismaking!

Relatiebeheer
Na de lunch besluit ik een aantal van mijn relaties te bellen. Op onze vestiging hebben we het klantenbestand zo verdeeld dat de opdrachtgever altijd een vast aanspreekpunt heeft. Dat werkt het prettigst voor de opdrachtgevers en zo kunnen wij echt een goede band met hen opbouwen.
Ook nadat een flexwerker is gestart, blijf ik regelmatig contact houden met zowel de opdrachtgever als flexwerker. Zo ontvangen we continu feedback en kunnen we de samenwerking optimaliseren.

Sales
Ik zit in een goede flow en bel vanmiddag ook nog drie potentiële opdrachtgevers. Ik ben ervan overtuigd dat wij hen kunnen helpen bij het vinden van goede flexwerkers. Door de juiste vragen te stellen en goed te luisteren, ontdek ik wat hun wensen zijn ten aanzien van nieuwe medewerkers. Bij het derde gesprek word ik uitgenodigd om volgende week een kopje koffie te komen drinken en kennis te maken. Fijn, want face-to-face praat toch wat prettiger.
Soms neem ik zelf het initiatief en spring ik in de auto om mijn potentiële opdrachtgevers te verrassen met een bezoekje. Zo hebben ze gelijk een beeld bij de stem aan de andere kant van de lijn. Vaak kan ik dan ook gelijk de sfeer op de werkvloer ervaren, wat goed van pas komt als we in de toekomst kandidaten gaan zoeken.

Tussen het acquireren door komen er ook nog vragen per mail en telefoon binnen van flexwerkers en opdrachtgevers. Het zijn vragen over loon, uitbetalingen, wet- en regelgeving en openstaande vacatures die ik direct beantwoord.

Administratie
Aan het einde van de middag belt Peter. Goed nieuws! Hij is enthousiast over Thomas dus hij mag over twee weken beginnen. Ik maak direct het contract aan en zorg ervoor dat zowel Peter als Thomas over de juiste informatie beschikken. Nadat Thomas is gestart doe ik vervolgens iedere maandag de verloning.

Werving
Tegen sluitingstijd wordt ik gebeld door een andere opdrachtgever. Hij heeft extra mankracht nodig voor volgende week. Hiervoor ga ik een vacaturetekst schrijven en ik publiceer deze vacature op www.luba.nl. Ik schakel eventueel andere Luba vestigingen in om te vragen of zij geschikte kandidaten hebben. Verder struin ik de jobboards af om goede cv’s te vinden. Maar de kandidaten bel ik morgen, want nu is het eerst tijd om naar huis te gaan.

Word jij enthousiast over mijn dag als intercedent? Bekijk dan onze vacatures

Simone, intercedente Luba Den Haag.

Meer nieuws

1 4 110